ДизайнАРОАртДизайн среды
НарезкаСобытиеАфиша
Аднак!Белый КвадратIdentity: Best Of The BestНочь пожирателей рекламыРаздача СлоновDRiVEДни высокой рекламы в МинскеБрэнд ГодаВывеска ГодаММФРЛЕОНАРДОGold LionДизайн БиржаКМФРИдея!LitARTКрок по МинскуНочь музеевGOOD-BYAtlant-M Fashion NightADVANCEDBRANDINGКреативный марафон
Васюк ВладимирТореев ЮрийВладимир ПарфенокВ. Цеслер и С. Войченко
Кафедра графдизайнаВыставка работПросмотр лето 2005Диплом 2005Просмотр зима 2006Просмотр лето 2006Диплом 2006Просмотр зима 2007Просмотр лето 2007Диплом 2007Просмотр лето 2008Диплом 2008Диплом 2009Диплом 2010Диплом 2011
на главную написать письмо карта сайта

LitART

Плакат официальный ЛИТАРТ

Формирование выставки

Мастацтва літарнага знака, без перабольшвання, можна азначыць як равесніка «Homo sapinsa» (чалавека разумнага), калі зыходзіць з пазіцыі развіцця пісьмовых альбо інфармацыйных сродкау. У пачатку бала кропка і рыса, сюды варта дадаць яшчэ і прастору, гэта субстанцыянальныя элементы выяўленчага і выразнага мастацтва, якія толькі ўмоўна падзяляюцца. Развіццё іх ішло з рознай хуткассцю альбо аб'ядноўвалася, як напрыклад, у ініцыяле. Падцверджаннем гэтага з'яўляецца і тое, што пачатак кніжак па гісторыі мастацтва і гісторыі пісьма — адзіны, сінкрэстычны. Альбо яшчэ прыклад, словы «пісаць, крэсліць, маляваць» па значэнню ёсць сінонімы. Шкада што гэта не заўсёды ўлічваецца. Ёсць прыклады, калі навогул традыцыйна пісьмовыя знакі з'яўляюцца галоўным відам мастацтва, як напрыклад, у Кітаі, ісламскіх краінах.

ЛитАрт V

Засяродзімся і ўявім сабе прастору, якая нас аточвае, і хутка пераканаемся, што вакол мноства розных літарных форм: графічных і аб'ёмных пісаных, маляваных, дакладна будаваных, у алфавітах, манаграмах, лагатыпах, тэкстах, да твораў жывапісу, дзе літары з'яўляюцца сродкам увасаблення пэўнай ідэі. Усё гэта ўказвае на велізарную ролю літары ў нашым мастакам і знакава-інфармацыйным жыцці. Тут трапна адзначыць, што мы маем традыцыйную мову: вербальную (вусную), графічную і жэставую. Атрымліваецца, як гаворым — так пішам, і наадварот.

ЛитАрт V

ЛитАрт V

ЛитАрт V

На тэрыторыі, якую сёння займае наша Дзяржава, пачатак карыстання пэўнымі інфармацыйнымі знакамі сягае ў далёкую даўніну. Маецца меркаванне, што яшчэ тыя плямёны, якія жылі тут да прыходу балтаў і славян, нанасілі «чэрты і рэзы» на дрэве і гліне, што з'яўляецца прататыпам рунаў. Але недаўгавечны матэрыал не захаваў гэтага. Толькі графіці на костках нагадваюць нам пра гэта. З прыняццем хрысціянства крывічы, драгавічы, радзімічы і іншыя пачалі карыстацца кірыліцай, але нягледзячы на тое, што алфавіт быў кананізаваны (пісьмо па ўставу), у тэкстах кніг, граматах назіраецца пэўная адметнасць у напісанні некаторых літар, у фактуры тэкста. Асаблівай з'явай у гісторыі развіцця кніжнага мастацтва выдзяляецца ў пачатку XVI стагоддзя графіка литар Францыска Скарыны і грамадзянскіх літар у тэксце Устава Вялікага княства Літоўскага. Захавалася нямала імёнаў перапісчыкаў, пісароў, працу якіх уславіў у сваёй творчасці Максім Багдановіч. Пра вышэйшы узровень каліграфіі ў мінулым сведчыць і эксклюзіўная выстава с тых прадментаў пісьма, якія захоўваюцца ў музеі. Маецца магчамасць убачыць тое, як адносіліся да навучэння прыгожа пісаць, да графікі ў справаводстве, да афармення грамат, прывілей…, як шанавалі значэнне слова.

ЛитАрт V
ЛитАрт V
ЛитАрт V

Лагатып «Літарт» упершыню з'явіўся ў 1994 годзе, калі ладзілася першая выстава мастацтва літары, і кросным бацькам гэтага імя з'яўляецца пісьменнік Алесь Разанаў.

ЛитАрт V

ЛитАрт V

ЛитАрт V

Выстава «Літарт V», калі ўзбочыць «выпадковасць», з'яўляецца пэўна заканамернасцю, што адчыняецца менавіта ў Нацыянальным музеі гісторыі і культуры Беларусі, і для ўдзельнікаў гэта вялікі гонар творча адзначыць малы юбілей. Асаблівасццю V выставы з'яўляецца тое, што колькасць яе ўдзельнікаў немалая, прыкладна 20 чалавек, якія прама і ўскосна займаюцца шрыфтамі, каліграфіяй яльбо выкарыстоўваюць як сродак. Некаторыя з іх удзельнічалі ў розных выставах выставах і працы каторых маюцца ў музеях, друкаваліся ў часопісах «Мастацтва», газетах (гэта Г. Мацур, Р. Найдзін, Ю. Тарэяў, С. Цімохаў, С. Войчанка і У. Цесляр, У. Цярэнцьяў, У. Лукашык, У. Васюк, П. Семчанка і інш.). Мастакі закранаюць шырокі дыапазон тэм, жанры, выкарыстоўваюць розныя сродкі, вядуць эксперыментальныя пошукі, вызначаюць сучасныя тэндэнцыі. Да такіх незвычайных выстаў нападставе вопыту можна сцвярджаць: «Заўсёды быў інтарэс і не толькі для тых, каго цікавіць літарнае мастацтва, а навогул графічная культура. І тое, што агульная колькасць выстаў такога кшталту набліжаецца да 15, з'яўляецца падцверджаннем таго, што гэта вельмі рэдкі від мастацтва і ў Беларусі з'явіўся і прызвычаіўся».

Калі ласка, ідзіце, глядзіце, захапляйцесь, крытыкуйце, але не будзьце абыякавымі.
П. А.  Семчанка

ЛИТАРТ 

Министерство культуры Республики Беларусь,
Национальный музей истории и культуры Республики Беларусь,
Белорусский союз художников,
Белорусский союз дизайнеров представляют:

5-ую республиканскую выставку шрифтового искусства ЛИТАРТ

Выставка откроется 17 мая в 17.00.
По адресу г. Минск, ул. К. Маркса 12.

Керим Рашид в Минске 22 октября на презентации от Сквирел
Студия Антона Баранова поздравляет Вас с Новым 2010 годом!
© 2005 — 2009 pARTal.by

Перепечатка разрешена при условии публикации активной ссылки на портал. По всем вопросам и предложениям обращайтесь на art@partal.by

© Антон Баранов и Astronim*
на главную написать письмо карта сайта